Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Eskimeyen PDF Yazdır E-posta

Eskimeyen Yol Arkadaşlarımız

 


 

ABDİ COŞKUN

(1941)
Mürefte’de doğdu. Beylerbeyi İlkokulu ve Vefa Lisesi’nden sonra İÜ İktisat Fakültesi’nden mezun oldu. 1963–1983 arasında TRT İstanbul Radyosu’nda korist, tanbur sanatçısı, TSM Şube Şefi ve eğitim-denetim-sınav komisyonları üyesi olarak çalıştı. 1983’te kadro nakliyle geçtiği İTÜ TMD Konservatuvarı’nda Temel Bilimler Bölümü ve Temel Bilimler TSM Anasanat Dalı başkanlıklarında bulundu. Yurtiçinde ve ABD, Avrupa, Asya ve Afrika ülkelerinde birçok sanat etkinliklerine katıldı. 1967’den itibaren 25 yıl Konya’daki Mevlâna törenlerinde tanbur çaldı. Türk Musikisi nazariyatı alanında incelemeler ve çalışmalar yaptı. İTÜ Konservatuvarı için tanbur metodu hazırladı. 1980’de yaptığı Klasik Türk Müziği uzunçaları sebebiyle UNESCO şeref ödülü kazandı. Cenevre Etnografya Müzesi’nin yayınladığı CD’si, etnomüzikoloji alanında “Osmanlı Tanbur Sanatı” adıyla arşive alındı. Adı geçen arşiv, uluslararası CD’ler Academy Charles Cross Grand Prix’i kazandı. Tanbur yapımı konusunda Kumkapılı Âgâh (İdem) Usta, Hâdi (Eroğluer) Usta ve Onnik (Üner) Usta gibi eski ustalarla çalıştı ve incelemelerde bulundu. 2007 başında yaş haddinden İTÜ TMD Konservatuarı’ndan emekli oldu. Halen aynı kurumda tanbur eğitim görevlisi olarak çalışmaktadır. Konservatuvarda yetiştirdiği öğrencilerinden bir kısmı TRT ve devlet korolarında görev yapmaktadırlar. Abdi Coşkun evli ve kemençe sanatçısı Lütfiye Özer ile kanun sanatçısı Ayşe Ayan adlı iki kız evlât ve üç torun sahibidir

 

 


 

 

ASUMAN SÜMER

(13 Kasım 1 959)
İstanbul ’da doğdu. İlk ve orta öğrenimlerini İstanbul’da tamamladı. Bakırköy Lisesi’nde öğrenci iken başladığı İstanbul Belediye Konservatuvarı’nda İsmail Hakkı Özkan ve Süheylâ Altmışdört ile bir süre çalıştıktan sonra aynı yıl kurulan İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı’na girdi. Dokuz yıl süren eğitimin ardından Ses Eğitimi Bölümü’nden mezun oldu. Konservatuvar eğitimi süresınce Bekir Sıdkı Sezgin, Güher Güney, Osman Kut Dinçer ve Tülin Yakarçelik’in öğrencisı oldu. Konservatuvar üçüncü sınıf öğrencisi iken Kültür Bakanlığı’nın açmış olduğu sınavı kazanarak 1979’da Devlet Korosu’nda ses sanatçılığı görevine başladı. İlköğrenim okullarında müzik öğretmenliği yaptı ve koro çalışmaları düzenledi. 1991-1993 yıllarında Müjdat Gezen Sanat Merkezi’nde Batı Müziği solfeji ve nazariyatı dersleri verdi. İstek Eğitim Vakfı Atanur Oğuz Lisesi’nde altı yıl müzik öğretmenliği yaptı. Bazı konserlerinde solist olarak görev aldığı Devlet Korosu’ndaki görevinden 17 Mart 2003’te kendi isteğiyle emekliye ayrıldı. Nurbanu (d. 1982) isimli bir kız çocuk annesi olan Asuman Sümer, hâlen İngiltere’de yaşamaktadır


 

BAHRİ YÜZLÜER
(10 Ekim 1936)
Tekirdağ’da doğdu. Babası Rahmi Bey, bugün sınırlarımızın dışında kalan Üsküp’te, Dernek adıyla anılan bir aileden ve Birinci Dünya Harbi’nde Irak cephesinde savaşan Osmancık Taburu gazilerindendir. Annesi Huriye Hanım Tekirdağ ili Evciler köyünden çiftçi bir ailenin kızıdır. İlk musiki bilgilerini, İsmet Alpaslan ve Feriha Tunceli’den aldı. İstanbul Belediye Konservatuvarı Türk Müziği Bölümü’nden 1 965’te mezun oldu. Altı yıllık eğitim süresinde Şefik Gürmeriç, Nevzad Atlığ, Münir Nureddin Selçuk, Süheylâ Altmışdört, Melâhat Pars, Naime Batanay, Halil Bedii Yönetken, Muazzam Sepetçioğlu, Mustafa Nâfiz Irmak ve Dürdâne Altan gibi hocaların öğrencisi oldu. İş Bankası’nda memur olarak çalıştı. Hocası Nevzad Atlığ’ın davetiyle Devlet Korosu kadrosuna katıldı. 1 960’lı yıllardan itibaren marşlar besteledi. Güfteleri A. Korkut Akbaş ve Niyazi Yıldırım Gençosmanoğlu’na ait olan “Bozkurtların Türküsü” ve ‘Malazgirt”; şiiri Dilâver Cebeci’ye ait olan “20. Zırhlı Tugay” ve “Ne Mutlu Türk’üm Diyene” marşlarının bestekârıdır. Eserlerinden bazıları Mehter repertuvarındadır. Mehlika Yüzlüer’le evli, Arzu (d. 1 963) ve Aslı (d. 1 969) adlarında iki kız çocuk babası ve iki torun sahibi olan Yüzlüer, Devlet Korosu’ndan 10 Ekim 2001’de emekliye ayrıldı


 

CAHİT PEKSAYAR

(Hiç unutmayacağız, aziz hâtırası önünde saygıyla eğiliyoruz.)

(18 Eylül 1928 – 1 Nisan 2000)

Fatih’te doğdu. İlkokulun birinci sınıfındayken, Dârülelhan hocalarından olan Süleyman Süreyyâ Bey’den aldığı derslerle kemana başladı. İkinci Dünya Savaşı’nın yarattığı tehlike sebebiyle İstanbul’un boşaltılması kararı alınınca, 1942’de ailesiyle birlikte Bursa’ya yerleşti. Ortaokulu ve liseyi Kabataş Erkek Lisesi’nde ve Bursa Erkek Lisesi’nde tamamladı. Askerliğinin ardından İstanbul’a yerleşti. 1952’den itibaren katıldığı Üsküdar Musiki Cemiyeti’nde Emin Ongan ile beraber çalıştı. 1953’te İstanbul Radyosu’na keman sanatçısı olarak atandı. 1958’den başlamak üzere Radyo’da önce Mesut Cemil’in, sonra Nevzad Atlığ’ın yönettiği Klasik Koro’da, fasıllarda, Küçük Koro’da ve solo programlarda keman çaldı. 1976’da Devlet Korosu’nda birinci keman olarak başladığı görevini, emekliye ayrıldığı 4 Mayıs 1993’ten sonra da koro yönetimi tarafından yöneltilen davet üzerine tamamen amatör bir hizmet anlayışıyla devam ettirerek, çeyrek yüzyıl aralıksız sürdürdü. Çeşitli solistlerle ve Devlet Korosu’yla birlikte, Türkiye’nin altmış beş ilinde; ayrıca ABD, Kanada, Fransa, Almanya, Mısır, Tunus ve Cezayir gibi ülkelerde verilen konserlere katıldı. Geniş repertuvarı, sazına hâkimiyeti, öğreticilik gücü, bir başkemancı olarak idarecilikteki sevgiye ve saygıya dayalı otoritesi; koral icraya ve soliste eşlikteki üstün performansı ve çizgi üstü sahne hâkimiyetiyle klâsik müziğimizin icrasında özel bir yerin sahibi oldu. Mesleğine ciddiyet ve saygıyla bağlılığını, son anına kadar hiç eksiltmediği çalışkanlığıyla güçlendirmesini bilmiş, espritüel ve saygın şahsiyetiyle süsleyebilmiş ender sanatçılardandı. İlk evliliğinden Nurdan isimli bir kız evlât sahibi olan Peksayar, 14 Şubat 1973’ten beri, İTÜ TMD Konservatuvarı öğretim görevlisi ve ses sanatçısı Tülûn Korman’la evliydi. 1984’ten itibaren sanat kurulu üyesi olarak Koro’nun yönetimine katkıda bulundu. 1980’de İTÜ TMD Konservatuvarı’na keman öğretim görevlisi olarak atanan Peksayar, her iki kurumdaki görevini sürdürürken 1 Nisan 2000 tarihinde geçirdiği bir kalp krizi sonucunda aramızdan ayrıldı.

 



CELİL MATARACI

(17 Nisan 1953)

Diyarbakır’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Diyarbakır’da tamamladı. İlk müzik eğitimine Malatya Halk Eğitimi Merkezi’nde başladı. Elazığ Musiki Derneği’nde Naci Sönmez’den ud ve keman dersleri aldı. 1980’de girdiği İTÜ TMD Konservatuvarı’ndan Cevdet Çağla, Orhan Borar, İnci Çayırlı, Hurşit Ungay, Haydar Sanal ve Necdet Varol’un öğrencisi olarak 1982’de mezun oldu. Konservatuvar öğrenimi sırasında Kubbealtı Akademi Vakfı ile Üniversite Korosu’na devam ederek Yusuf Ömürlü, Sâdi Erdem Özerdem ve Süheylâ Altmışdört’ün öğrencisi oldu. 1985’te İstanbul Devlet Korosu’na keman sanatçısı olarak girip altı yıl görev yaptıktan sonra 1991’de Elazığ Devlet Korosu’nun şef yardımcılığına atandı. Çok sayıda öğrenci yetiştiren ve kemandan başka ud da çalan Mataracı, beste ve şiir çalışmalarında da bulundu. Elazığ Devlet Korosu’ndan emekliye ayrılarak yerleştiği Mersin’de yaşayan Celil Mataracı Edibe Mataracı ile evli ve Nazlıcan (d.1993) isimli bir kız çocuk babasıdır.

 


 

CÜNEYD KOSAL

(3 Kasım 1931)

 İstanbul’da doğdu. Noter olan babasının görevi sebebiyle ilk, orta ve lise öğrenimlerini Bolu Feyz-i Cumhuriyet Okulu, Şişli Ortaokulu ve Zonguldak Mehmet Çelikel Lisesi’nde tamamladı. 1949’da girdiği İstanbul Tıp Fakültesi’nden üç yıl öğrenim gördükten sonra ayrıldı. Askerliğini İzmir’de tamamladı. 1963’ten itibaren bir müddet kauçuk ve plastik imalatçılığı ile uğraştı. Müzikle ciddi biçimde ilgilenmeye, lise son sınıfta Fehmi Tokay’ın yeğeni Halûk Tokay’dan kanun öğrenerek başladı .İstanbul’da çeşitli müzik çevrelerinde hânende olarak müzik yaptı. 1949’da Kadıköy Halkevi’nde Kemençeci Kemal Niyazi Seyhun’un derslerine katıldı ve bir müddet Ârif Sami Toker’le çalıştı. Üniversite Korosu’na ve daha sonra Emin Ongan yönetimindeki Üsküdar Musiki Cemiyeti’ne devam etti. Üniveriste Korosu’nun şefliğinden ayrılan Nevzad Atlığ’ın davetiyle Konservatuvar İcra Heyeti’ne ses sanatçısı olarak katıldı. Bir süre sonra hem İcra Heyeti’nde, hem de radyo yayınlarında kanun çalmaya başladı. 1952’de özel bir sınavla İstanbul Radyosu kadrosuna girdi. 1976’daki kuruluşundan itibaren kurucu üye, sanat kurulu üyesi ve kanun sanatçısı olarak çalıştığı Devlet Korosu’ndan 1983’te ayrıldı. 1990’de kurulan Tarihi Türk Müziği Topluluğu’nda kurucu üye, genel sanat yönetmeni yardımcısı ve sanat kurulu üyesi olarak görev yaptı. ABD, Kanada, Japonya, Avrupa’nın tamamı, Afrika ve Asya’nın çeşitli ülkelerinde, çok sayıda konser verdi. Kırk ayrı makamdan yetmişin üzerinde bestesi olan Kosal, yüz elli civarında el yazması nota defteri, divanlar, eski ve yeni yazılı güfte kitapları ile yirmi bini aşkın sözlü, üç binden fazla saz eseri ve üç bini aşkın tasavvuf musikisi notasından oluşan zengin bir koleksiyona sahiptir. Yapı Kredi tarafından yayınlanan “İlâhiler”, Kültür Bakanlığı tarafından yayınlanan “Yunus İlâhileri Güldestesi”, Mârifet Yayınları tarafından yayınlanan “98 Makamda İlahiler” isimli üç kitabı bulunan Kosal, Fitnat Kosal (Çelik) ile evlidir. 1984’te İstanbul Radyosu’ndan emekli olan sanatçı “Derviş Kanuni” mahlâsı ile şiirler yazmakta, beste ve kitap çalışmalarına devam etmektedir.


 

ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU
(11 Aralık 1948)
 Gaziantep’te doğdu. 1965’te, İstanbul Vefa Lısesi’ndeki öğrenimi sırasında Üsküdar Müsıki Cemiyeti’nde Emin Ongan ile müzik çalışmaya başladı. İki yıl Nazmi Atlığ’dan özel ders aldı. İÜ İktisat Fakültesi’ndeki yüksek öğrenimi sırasında müzik çalışmalarını sürdürerek 1970’ten itibaren İleri Türk Müziği Konservatuvarı’nda Dr. Teoman Önaldı ile çalıştı. Önaldı’nın ayrılmasından sonra, 1 974’ten itibaren koro şefliğine getirildi 1976’da kurulan Devlet Korosu’nun ilk kadrosunda yer aldı. Aynı yıl açılan Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı’ndan 1980’de mezun olup, öğretim görevlisi olarak görev aldı. 1989’da yardımcı doçent oldu. 1974’ten itibaren TRT radyo ve TV’leriyle özel TV’lerde çok sayıda program yaptı; plaklar ve kasetler yayınladı. Hava Harp Okulu’nda Türk Müziği kol çalışmalarını yönetti. 1996’da Universal-Neşe Müzik Yapım tarafından yayınlanan 27 CD ve kasetten oluşan “Bir Şarkıdır Yaşamak” isimli serinin yönetmenliğini yaptı. 1998’de, “Türk Sanat Müziği” adlı bir kitap yayınladı. Hâlen Haliç Üniversitesi Konservatuvarı müdürlüğünü ve İleri Türk Müziği Konservatuvarı Korosu’nun şefliğini sürdüren ve Devlet Korosu ile TRT İstanbul Radyosu ses sanatçılarından Nesrin (Aksoy) Körükçüoğlu ile evli olan Körükçüoğlu, Sanat Kurulu üyesi olarak da görev aldığı Devlet Korosu’ndan 16 Nisan 2002’de emekliye ayrıldı.
 

 


 

DOĞAN ERGİN

(Hiç unutmayacağız, aziz hâtırası önünde saygıyla eğiliyoruz.)

(23 Ocak 1941 - 29 Haziran 1998)

 Çanakkale’de doğdu. İlk müzik zevkini Çanakkale Musiki Cemiyeti’nin hocası olan ve ud çalan babasından aldı. Hayri Tümer’in teşvikiyle ney çalışmaya başladı. Melahat Pars’ın yönlendirmesiyle girdiği İstanbul Belediye Konservatuvarı’nın son sınıfından itibaren Konservatuvar İcra Heyeti’nde ney sanatçısı olarak görev yaptı. 1967’de sınavlarını başararak İstanbul Radyosu’nda çalışmaya başladı. 1963’ten itibaren otuz yıl Mevlânâ ihtifallerinde neyzenbaşılık ve mutrıb heyeti başkanlığı yaptı. 1976-1983 arasında İstanbul Devlet Klasik Türk Müziği Korosu’nda neyzen olarak çalışan Ergin, şiir ve beste çalışmalarında da bulundu. Kendi terkib ettiği “Ferahnâkaşîran” makamından bir Mevlevî âyini ile bir klasik takım besteleyen sanatçı, İstanbul Radyosu’ndaki görevini ve Türk Tasavvuf Musikisi Topluluğu’nun şefliğini sürdürürken aramızdan ayrıldı.

 


 
FATOŞ AŞÇIOĞLU
(9 Eylül 1964)


İstanbul’da doğdu. İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı’ndan 1986’da; İTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü’ndeki yüksek lisans programından 1988’de mezun oldu. Öğrenciliği sırasında Devlet Korosu’na katıldı. 1986-1992 arasında mezun olduğu okulda kemençe öğretti. TRT’de Gençlerden Gençliğe programında yeraldı. İTÜ Konservatuvarı Orkestrası’yla konserler verdi. Singapur’da yapılan Asyavizyon Şarkı Yarışması’nda görev aldı. ABD’de verilen Yunus Emre konserlerinde Esin Afşar’la Türkiye’yi temsil etti. 1995’te Golden Horn Ensemble adlı grupla Hollanda, Belçika ve Almanya’da konserler verdi. 1992-1995 arasında İzmir Devlet Korosu’nda çalıştı. Evli ve bir erkek çocuk annesidir. 


 

 


FAHRETTİN ÇİMENLİ

(8 Ocak 1934)

 İstanbul Ambarlı’da doğdu. Şevki Bey’le İsmet Hanım’ın oğludur. 1945’te ilkokuldan, 1949’da ortaokuldan mezun oldu. Uzun yıllar dikiş makinası operatörü olarak çalıştı. Bağlama çalarak müziğe başladı. 1958-1963 arasında Aksaray Musiki Cemiyeti’nde Ûdi Sâdi Erden’in öğrencisi oldu ve tanbur çalmaya başladı. Udî Cahid Gözkân’dan çeşitli müzik bahisleri konusunda yararlandı. Tanburi Cemil Bey, Necdet Yaşar, İhsan Özgen, Sadi Işılay, Yorgo Bacanos ve Bekir Sıdkı Sezgin, müziklerini dinleyerek yararlandığı sanatçılardır. Bağlama ve mızraplı tanburlardan başka yaylı tanbur ve lâvta da çalan Çimenli, 1963-1965 arasında İstanbul Belediye Konservatuvarı Türk Musikisi İcra Heyeti’nde, 1967-1990 arasında da İstanbul Radyosu’nda tanbur çaldı. 1980-1981 öğretim yılında bir yıl süre ile İTÜ Konservatuvarı’nda öğretim görevlisi olarak çalıştı. 1980’de İsviçre’deki müzik müzesi için hazırlanan CD çalışmasına yaylı tanburu ile katıldı. 1977 başladığı ve 1999’da emekliye ayrıldığı Devlet Korosu’nun bütün yurtiçi ve yurtdışı konserlerine katıldı. Ünal Çimenli ile evliliğinden Murat (d. 1968) ve Gaye (d. 1969) adlarını taşıyan iki çocuk babasıdır.

 


 

FIRAT KIZILTUĞ

(1 Nisan 1935)

 Bayburt’ta doğdu. İlk ve ortaöğrenimlerini Bayburt’ta ve Turhal’da tamamladı. Trabzon Öğretmen Okulu’ndan mezun oldu. İlk müzik zevkini ve eğitimini, bando şefi ve flütist olan babası Ahmet Kızıltuğ’dan aldı. Orta öğrenimi sırasında sürdürdüğü müzik çalışmalarını öğretmen okulunda ilerletti. 1956-1966 arasında İstanbul Belediye Konservatuvarı’na ve İleri Türk Müziği Konservatuvarı’na devam etti. Feyha Talay’la violonsel, Hulki Aksoy’la Türk Müziği teorisi, Ferda Öztürk’le solfej ve usül çalıştı. Profesyonel müzik hayatından önce ilkokul öğretmenliği, fotoğrafçılık gibi mesleklerde ve bir müddet de ilaç endüstrisinde çalıştı. Viyolonselden başka gitar, keman, ud, flüt ve lâvta da çalan Kızıltuğ, 1976’da Devlet Korosu kadrosuna katıldı. 1976’da Rusya ve 1977’de Polonya’da çeşitli konserler verdi. “Kul Ozan”, mahlâsıyla yazdığı şiirlerini 1990’da “Bir Dane Bir Dane, 1996’da “Bayburt Şikestesi”, 1997’de “Oğuz Destanı” ve 1991’de “Yâveler” isimli dört kitapta yayınlandı. “Dildeste” adlı kitabında, şarkıların hikâyelerini anlattı. Çeşitli dergi ve gazetelerde şiirleri, makaleleri ve araştırma yazıları yayınlandı. Birçoğunun şiirini de kendi yazdığı besteleri TRT repertuvarına alındı. Bazı besteleri Cd ve kasetlere kaydedilerek yayınlandı. Çok sayıda öğrenci yetiştirdi. Ayşegül Kızıltuğ ile evli; Oğuz Kaan (d.1974) ve Çağrı Giray (d. 1976) isimli iki çocuk babası olan Kızıltuğ Devlet Korosu’ndan 2000’de emekli oldu.

 


 

FİKRET KÂMİL BERTUĞ

(21 Aralık 1941)

 İstanbul’da doğdu. İlk ve orta öğrenimlerinin ardından 1962’de Kadıköy Özel Ticaret Koleji ve Gazetecilik Okulu’ndan mezun oldu. İlk neyini ve ilk ney dersini, ağabeyi neyzen Selâmi Bertuğ’dan aldı. Sînekemanî Nuri Duyguer ve Tanburî Kemal Batanay’ın derslerine ve meşklerine katıldı. 1962’de, Emin Ongan yönetimindeki Üsküdar Musiki Cemiyeti’ne girdi. Üniversite Korosu’nun çalışmalarına devam etti. 1962’den itibaren Konya’daki Mevlânâ ihtifallerinde neyzen olarak yer aldı. Ağabeyi Selâmi Bertuğ’dan ve Niyazi Sayın’dan ney yapımını öğrendi. 1972’de girdiği M. Nureddin Selçuk’un ve Kemal Gürses’in yönetimindeki Belediye Konservatuvarı İcra Heyeti’nde, 1977 yılına kadar çalıştı. 1977’de Nevzad Atlığ’ın daveti üzerine, İstanbul Devlet Korosu’nda göreve başladı. R. Ayangil’in yönetimindeki, Boğaziçi Üniversitesi Korosu ve Ayangil Türk Müziği Orkestra ve Korosu ile 1978 ile 1994 yılları arasında solist ve orkestra üyesi olarak konserler verdi. Uluslararası İstanbul Festivali’ndeki konserlere katıldı. Yurtiçinde ve Almanya, İsviçre, Finlandiya, İtalya, Tunus, Cezayir ve Mısır gibi ülkelerde, Devlet Korosu, Ayangil Türk Müziği Orkestra ve Korosu ve başka özel topluluklarla konserler verdi. Geniş bir taşplak, kitap, dergi, nota, fotoğraf, ephemera ve belge koleksiyonuna sahip olan sanatçı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği İstanbul Müzik Şenliği etkinlikleri kapsamında Türk Müziği tarihi ile ilgili muhtelif sergiler ve dinletiler hazırladı. İstanbul’un çeşitli kültür merkezlerinde, İncilâ Bertuğ ile birlikte 1994’ten beri taşplak dinletileri hazırlayıp sundu. TRT Televizyonları’nda yayınlanan ve toplam 111 bölüm olarak yayınlanan Musikiden Müziğe, Müziğimiz Kültürümüz ve Seyirnağme adlı programları, İncilâ Bertuğ ve Mehmet Güntekin’le birlikte hazırladı. Ağustos 2006 tarihinden itibaren Devlet Korosu’nun Sanat Kurulu üyeliğinde bulunan ve 15 Şubat 1999’da emekli olan Fikret Bertuğ, ses sanatçısı İncilâ (Denizalp) Bertuğ ile evli ve Hande (d. 1984) ile Gözde (d. 1986) adlarında iki evlât babasıdır. 

 


 GÜRMEN TÜRKAN

(27 Haziran 1943)

 Bursa’da doğdu. Hakkı Süha Gezgin, Hilmi Soykut, Cemil Senâ ve Nûrettin Topçu gibi hocaların öğrencisi olduğu İstanbul Erkek Lisesi’nin ardından İstanbul Belediye Konservatuvarı’ndan ve İÜ İktisat Fakültesi’nden mezun oldu. Kemal Batanay’dan ve Niyâzi Sayın’dan yararlandı; Necdet Yaşar’dan tanbur dersleri aldı. Melâhat Pars’ın yönettiği Konservatuvar Öğrenci Korosu’nda ses ve tanbur sanatçısı olarak görev aldı. Münir Nureddin Selçuk’un ve Nevzad Atlığ’ın yönettiği sahne ve tv konserlerine katıldı. Hacı Ârif Bey’in hayatının konu edildiği bir tv dizisinde rol aldı. Misafir sanatçı olarak 1981’de girdiği Devlet Korosu’na 1984’ten itibaren kadrolu olarak atandı. Evli ve iki erkek çocuk babasıdır.

 

 


HÂKİ NUMANOĞLU

(7 Ağustos 1952)

 Ordu’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimlerini Mardin’de tamamladı. İstanbul Haydarpaşa Erkek Lisesi’nden ve İÜ Diş Hekimliği Fakültesi’nden mezun oldu.. Yüksek öğrenimi sırasında Üniversite Korosu’na ve İstanbul Belediye Konservatuvarı’na devam etti. Müzik öğrenimi boyunca Nevzad Atlığ, Süheylâ Altmışdört, Ender Ergün, Cahid Gözkân gibi hocalardan istifade etti. 1976’da kurulan ve ilk kadrosunda yer aldığı Devlet Korosu’ndan, 1981’da ayrılarak diş hekimliğine döndü. 1993’te İnci Çayırlı’nın yönetimindeki Bursa Devlet Korosu’na şef yardımcı olarak atandı. Beş yıl görev yaptığı Bursa’da çeşitli konserler yönetti. 1998-2005 arasında İstanbul Devlet Türk Müziği Topluluğu’nda geçici görevle çalıştı. Müzik çalışmalarına, 2005’ten itibaren tekrar atandığı Bursa Devlet Korosu’nda devam eden Numanoğlu, Avukat İlknur Numanoğlu ile evlidir.

 


 

HALDUN ERSİN

(14 Ocak 1928)

 Beylerbeyi’nde doğdu. Ortaöğrenimini Kabataş Erkek Lisesi’nde 1947’de tamamladı. İki yıl Yüksek Ticaret Mektebi’ne devam etti. 1951-1952 döneminde Tuzla’da ve Diyarbakır’da tamamladığı askerlik görevinin ardından ticaretle uğraştı. Müziğe, 1945’te Santurî Dâniş Özden’in kurduğu Çengelköy Musiki Derneği’nde hânende olarak başladı. Ud ve tanbur öğrendi. Daha sonra Kemençeci Hasan Fehmi Mutel’den ve Adliyeli Hâfız Fahri Bey’den çeşitli fasıllar meşketti. 1952’de Niyazi Sayın ve Cahit Peksayar’ın teşviki ile girdiği Üsküdar Musiki Cemiyeti’nde Emin Ongan ile dört yıl çalıştı ve Münir Nurettin Selçuk, Alâeddin Yavaşça ve Mefharet Yıldırım gibi sanatçıların konserlerine tanburuyla refakat etti. 1947’de başladığı ve askerlik sebebiyle ara verdiği İstanbul Belediye Konservatuvarı’ndan 1955’te mezun oldu. 1964’te babasının vefatından dolayı bir müddet müzikten uzak kaldı. İhsan Özgen’den öğrendiği kemençe yapımını, 1975’ten 1993’e kadar sürdürdü. 1980’de tanbur sanatçısı olarak katıldığı Devlet Korosu kadrosundan 1993’te emekli oldu. 1994-1996 arasında MSÜ Devlet Konservatuvarı’nda Geleneksel Türk Müziği dersleri verdi. 1999’dan itibaren İTÜ TMD Konservatuvarı’nda tanbur öğretim görevlisi olarak çalışan Haldun Ersin, 1987’de vefat eden Begüm (Toköz) ile evliliğinden Ertuğrul isimli (d.1962) bir erkek çocuk babasıdır. 1988’de Hülya Poray ile evlenmiştir.

 


 

İNCİLÂ BERTUĞ

(29 Nisan 1948)

 İstanbul’da doğdu. Fatih Lisesi’nden, İÜ Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü’nden ve Belediye Konservatuvarı’ndan mezun oldu. 1965–1968 arasında Süheyla Altmışdört yönetimindeki Üniversite Korosu’na devam etti. Konservatuvarda Şefik Gürmeriç, Nevzad Atlığ, Halil Bedii Yönetken, Dürdane Atlan, Süheyla Altmışdört, İsmail Hakkı Özkan, Alâeddin Aday, Naime Batanay, Muazzam Sepetçioğlu ve Şive Ölmez’in öğrencisi oldu. 1966’dan itibaren N. Atlığ’ın daveti üzerine İstanbul Radyosu Klasik Korosu’nun çalışmalarına ve özel konserlerine katıldı. 1966–1977 yıllarında Robert Kolej Türk Müziği Kulübü’nde; 1980–1982 arasında Akçimento Korosu’nda; 1981–1984 arasında İTÜ TMD Konservatuvarı’nda öğretmenlik yaptı. 1971’de girdiği M. N. Selçuk yönetimindeki Konservatuvar İcra Heyeti’ndeki görevinden, 1976’da N. Atlığ’ın çağrısı üzerine Devlet Korosu’nun kurucu kadrosuna ses sanatçısı olarak geçti. 1999’da korodan kendi isteğiyle emekli oldu. Yıllar içinde Konservatuvar Talebe Cemiyeti, DGSA Halk Sanatları Araştırma Merkezi, Boğaziçi Üniversitesi Türk Müziği Kulübü Belediye Konservatuvarı Mezunları ve Mensupları Derneği, Türkiye Tarihi Evleri Koruma Derneği, TEMA Vakfı, Eğitim Gönüllüleri Vakfı, Türk Musikisi Vakfı gibi birçok STK’da çeşitli kademelerde aktif görevler aldı. Açık Radyo’da haftada bir yaptığı ve bir yayın rekoruna imza attığı programına devam etmektedir. İletişim, pazarlama, eğitim gibi birçok farklı alanda eğitim gördü ve sertifika kazandı. 1976’dan itibaren sosyal ve kültürel tarih araştırmaları kapsamında ağırlıklı olarak müzik üzerine çeşitli ansiklopedi, dergi ve gazetede yazılar, sempozyum bildirileri, panel, seminer, konferans, söyleşi programları ve taşplak dinletileri yaptı. TRT TV’lerinde üç yıl devam eden ve toplam 111 bölüm olan belgesel-müzik programları hazırlayıp sundu. Neyzen Fikret Bertuğ ile birlikte İstanbul Belediyesi Kültür işleri daire başkanlığı faaliyetleri çerçevesinde Neyzen Fikret Bertuğ ile evli ve Hande (d. 1984) ile Gözde (d.1986) adlarını taşıyan iki kız annesidir.

 


 

Dr. İRFAN DOĞRUSÖZ

(Hiç unutmayacağız, aziz hâtırası önünde saygıyla eğiliyoruz.)

(5 Şubat 1922 - 3 Temmuz 2003)

 Malkara’da doğdu. Karagümrük Ortaokulu ve Vefa Lisesi’nin ardından 1945’te girdiği İstanbul Tıp Fakültesi’nden içhastalıkları uzmanı olarak 1951’de mezun oldu. Küçük yaşlardan itibaren ilgi duyduğu müzikle ilgili olarak ortaokul ve lise yıllarında amatör faaliyetlerde bulundu. Tıp öğrenimi sırasında Üniversite Korosu, Belediye Konservatuvarı ve İleri Türk Müziği Konservatuvarı’na devam ederek Şefik Gürmeriç, Lâika Karabey, Dürrü Turan, Ekrem Karadeniz, Emin Ongan, Hâfız Yaşar Okur, M. N. Selçuk gibi hocalardan yararlandı. 1948–1958 arasında İleri Türk Müziği Konservatuvarı’nda meşk hocası ve şef olarak da görev yaptı. 1953–1954’te İstanbul Belediye Konservatuvarı’nda ve 1950–1967 arasında İstanbul Radyosu’nda da ses sanatçılığı yaptı. 1967’de ABD’ye yerleşerek hekimlik yaptı. 1979’da Türkiye’ye dönerek İstanbul Devlet Korosu’nda göreve başladı. İlki 1949’da Üniversite Korosu’yla Kıbrıs’a olmak üzere Almanya, Mısır, Tunus, Cezayir, Kanada gibi ülkelerde birçok konsere katıldı ve konferanslar verdi. 1950–1960 arasında altı taşplak doldurdu. Mızraplı ve yaylı tanbur, ud ve bağlama çalan Doğrusöz bir çoğunun şiirini kendi yazarak bestelediği yüzlerce şarkıdan bazılarını, 1980’de ABD’de bir plağa seslendirdi. 1991’de TRT Çoksesli Türk Müziği Yarışması’nda üçüncülük; 1997’de Amerikan–Türk Asamblesi’nin kültür ödüllerine layık görüldü. Çalışmalarıyla ayrıca çok sayıda mansiyon ve ödüle lâyık görüldü. Çeşitli dergilerde şiirleri ve araştırma yazıları yayınlandı. Devlet Korosu’ndan emekli olduğu 1992’den sonra tekrar ABD’ye yerleşerek hekimliğini sürdürmesinin yanı sıra Amerika ve Kanada Türk Müziği Koroları şefliğini sürdürürken, 3 Temmuz 2003’te vefat etti. Hülya Doğrusöz ile evli, Bilgehan (d.1978) ve Batuhan (d. 1984) isimlerinde iki çocuk babasıydı.

 


 

KAYA KARATAŞ

(2 Ağustos 1 953)
 Istanbul’da doğdu. İlkokul öğreniminin ardından, Istanbul Devlet Senfoni Orkestrası’nda sanatçı olan babasının teşvikiyle, İstanbul Belediye Konservatuvarı Batı Müziği Bölümü’ne keman öğrencisi olarak girdi. Bir yıl devam ettikten sonra bu okuldan ayrıldı. Ortaokul öğreniminden sonra Haydarpaşa Sanat Enstitüsü’ne devam ederken, İstanbul Belediye Konservatuvarı Türk Müziği Nazariyatı Bölümü’nde başladığı Türk Müziği öğreniminde, Nevzad Atlığ, Süheylâ Altmışdört, İ. Hakkı Özkan, Muazzam Sepetçioğlu gibi hocaların öğrencisi oldu. Aynı sıralarda Üniversite Korosu’nun çalışmalarına katıldı. 1976’da kurulan Devlet Korosu’nun ilk kadrosuna ses sanatçısı olarak katıldı. İzmit Belediye Konservatuvarı Korosu, Gölcük Donanma Komutanlığı Korosu, Karamürsel Musiki Derneği, Beyoğlu Musiki Derneği gibi birçok müzik topluluğunu yönetti. Yıllarca Devlet Korosu’nun nota arşivi sorumlusu olarak hizmet verdi. Rezzan Karataş ile evli; Onur (d. 1979) ve Mert (d. 1987) adlarını taş iki erkek çocuk babası olan Karataş Devlet Korosu’ndan 17 Eylül 2001’de emekliye ayrıldı.


 

MAHMUT ABRA

(2 Ocak 1956)

 İstanbul’da doğdu. 1973’te İstanbul Erkek Lisesi’nden, 1979’da Boğaziçi Üniversitesi İşletme Fakültesi (MBA)’nden mezun oldu. 1961-1966 arasında İstanbul Belediye Konservatuvarı Piyano Bölümü’ne devam etti. 1976’da Devlet Korosu’nun açtığı ses sanatçılığı sınavı kazanarak göreve başladı. Korodaki görevinden iş değişikliği sebebiyle 1981’de istifa etti. 1983-1985 arasında Boğaziçi Üniversitesi Türk Müziği Korosu’nu yönetti. 1981-1985 arasında RAM Dış Ticaret’te yöneticilik yaptı. 1986’da ART Giyim adlı firmanın kurucu ortağı oldu. 1992-1994 arasında Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu başkanlığında; 1995-1996 arasında Giyim Sanayicileri Derneği Dış Tic. Aş.’nin yönetim kurulu üyeliğinde bulundu. 1998-1999 döneminde Boğaziçi Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Dış Ticaret Programı’nda dersler verdi. Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı ile Türkiye Ekonomik ve Sosyal Etütler Vakfı’nın mütevelli heyeti üyesidir. Müzik çalışmalarını da aralıksız sürdüren Abra, 1994’te açılan “Türkiye için Çalışıyorum” kampanyasının ve 1996’da hazırlanan “Atatürk” CD-Romunun müziklerini yaptı. 1998’de “75. Yıl Umut Marşı”nı; 1999’da Marmara depremi anısına “17 Ağustos Çığlığı”nı; 2000’de ise Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı için “Gönüllüler Şarkısı”nı besteledi. Bestelediği çocuk şarkıları Pan Yayıncılık tarafından “Nar Kiremitli, Kiraz Perdeli” adıyla yayınlandı. Halen tekstil dışticareti ile uğraşan Abra, Şule (Özdemir) ile evli ve Sinan (d. 1985) ve Yasemin (d. 1996) adlarında iki çocuk babasıdır.

 


 

MEKİN ÇETİNÖZ
(20 Eylül 1 939)
 Beşiktaş’ta doğdu. İlk ve ortaokulu Beykoz’da tamamladıktan sonra 1954’te sınavla girdiği İstanbul Belediye Konservatuvarı’nın yatılı kısmında viyolonsel ve piano öğrenimi gördü. Konservatuvar yıllarında Birinci Futbol Ligi’nde, Beykoz formasıyla futbol oynadı. On bir yıl süren viyolonsel, piano, trompet, trombon, armoni, kontrpuan çalışmasının ardından girdiği Cemal Reşit Rey’in yönetimindeki Şehir Orkestrası’na 1967’ye kadar devam etti. 1967-1969 arasında yaptığı vatani görevi sırasında Malkara Orduevi’nde Batı Müziği tarzında viyolonsel ve piyano çalarken, dinleyicilerin teşvikiyle Türk Müzıği’ne yöneldi. Otuz yıl kadar gazino ve plak çalışmaları yaptı ve devrin önde gelen solistlerinin ekiplerinde yer alarak Asya, Avrupa, Amerika, Afrika ve Avustralya kıtalarında verilen sayısız konsere iştirak etti. 1978’de, Prof. Nevzad Atlığ’ın davetiyle Devlet Korosu’na ve bir süre sonra da TRT İstanbul Radyosu’na sözleşmeli sanatçı olarak girdi. Aynı yıllarda İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı’nda violonsel öğretti. Bir müddet Devlet Korosu, İstanbul Radyosu ve konservatuvardaki görevlerinden ayrılıp serbest piyasada plak, gazino ve turne konserlerine katıldıktan sonra 1987’de tekrar Devlet Korosu, TRT İstanbul Radyosu ve İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı’ndaki görevlerine döndü. Gülseven (Yücel) Çetinöz ile evli ve Can isimli (d. 2002) bir çocuk babası olan Çetinöz, Devlet Korosu’ndan 25 Ekim 2004’te emekliye ayrıldı.


 

MERAL UĞURLU

(8 Aralık 1937)

 Edirne’de doğdu. İstanbul Konservatuvarı’ndan mezun oldu. Öğrenciliği sırasında M. N. Selçuk, Şefik Gürmeriç, Halil Bedii Yönetken, Nevzat Atlığ ve o dönemdeki öğretim kadrosundan yararlandı. Aynı dönemde özel öğrencisi olduğu M. N. Selçuk’un pek çok konserine korist ve solist olarak katıldı. 1958’de henüz öğrenciyken sınavla İstanbul Radyosu’na girdi. Mesud Cemil, Cüneyd Orhon, Vecihe Daryal, Vecdi Seyhun, Fikret Kutluğ, Niyazi Sayın, Cevdet Çağla ve Hakkı Derman gibi seçkin müzisyenlerle çalıştı, solo programlar yaptı. 1963’te naklettiği Ankara Radyosu’nda Rûşen Ferid Kam, Refik Ahmet Sevengil ve İsmail Bahâ Sürelsan gibi üstadlarla çalıştı. 1976’da kurulan Devlet Korosu’nda görev aldı ve İstanbul Radyosu’nda solo programlarına yeniden başladı. Bir süre İTÜ TMD Konservatuvarı’nda öğretim görevlisi olarak çalıştı. İran, Irak, Afganistan, Almanya, Tunus, Cezayir, Mısır, KKTC ve Fransa’da konserlere katıldı ve solo konserler verdi. Devlet Korosu’ndan 15 Aralık 1997 tarihinde emekli oldu. ABD’de solo konserler verdi ve plak çalışmaları yaptı. Klasik ekolün en iyi solistlerinden ve usta yorumcularından sayılan ve hâlen Marmaris’te yaşayan Uğurlu, İstanbul Radyosu spikerlerinden Güneş Uğurlu ile evli ve Zeynep (d. 1968) adlı bir kız çocuk ve Sarp (d. 2007) adlı bir torun sahibidir.

 


 

MUHARREM TURGUT

(2 Ocak 1955)

 Malatya’da doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimlerini Malatya’da tamamladıktan sonra İÜ Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nden 1979’da mezun oldu. Öğrenciliği sırasında Süheylâ Altmışdört’ün yönetimindeki Üniversite Korosu’nun çalışmalarına katıldı. 1976’da kurulan İstanbul Devlet Korosu’nun açtığı sınavları kazanarak başladığı ses sanatçılığı görevini Tıp Fakültesi’nden mezun olduğu 1979’a kadar devam ettirdi. 1981’de Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Kadın Doğum Kliniği’nde ihtisas ve asistanlık yaptı. 18 Mart 2002’den itibaren SSK Bursa Şevket Yılmaz Hastanesi’nde başhekim ve kadın-doğum uzmanı olarak çalıştı 1982’de evlendiği Sevda Cenkçiler’den Kaan (d. 1985) ve Tuğçe (d. 1987) adlarında iki evlât sahibidir.

 


 

NURSEL ERGÜN
(14 Mayıs 1956)
 Üsküdar’da doğdu. Hava pilot binbaşı olan babasının görevi dolayısıyla ilkokulu çeşitli şehirlerde tamamladı. Babasının vefatından sonra ailesiyle İstanbul’a yerleşti ve orta öğrenimini Üsküdar Kız Lisesi’nde tamamladı. Müzik öğrenimini, İstanbul Belediye Konservatuvarı’nda Dr. Nevzad Atlığ, Süheylâ Altmışdört, İsmail Hakkı Özkan, Muazzam Sepetçioğlu, Ender Ergün, Dürdâne Altan ve Fikret Değerli gibi hocaların öğrencisi olarak tamamladı. Aynı yıllarda Emin Ongan’ın yönettiği Üsküdar Musiki Cemiyeti’ne devam etti. Bir süre Necdet Yaşar’dan tanbur dersleri aldı. 1976’da yeni kurulan Devlet Korosu’nun açtığı sınavları kazanarak ilk stajyer sanatçıları arasında yer aldı. 1978’de koronun müdürü ve şef yardımcısı olan Ender Ergün ile evlendi. 1998’den itibaren İnci Güreli Korkmaz atölyesinde resimle uğraştı. İki ayrı karma sergiye yağlıboya tabloları ile katıldı. Ayşe Nihan (d. 1979) isimli bir kız çocuk ve bir torun sahibi olan Zeynep Nursel (Akbulut) Ergün, Devlet Korosu’ndaki görevinden 15 Kasım 2006 tarihinde emekliye ayrıldı.


 

NECDET YAŞAR

(1930)

 Nizip’te doğdu. İÜ İktisat Fakültesi’nden mezun oldu. Tanburla 20 yaşında tanıştı. 1950’li yıllardaki yüksek öğrenimi sırasında katıldığı N. Atlığ’ın yönetimindeki Üniversite Korosu’nun bir radyo konserinde yaptığı taksimle Mesud Cemil’in dikkatini çekti ve Klasik Koro’ya davet edildi. 1953-1980’de İstanbul Radyosu’nda; 1958-1976’da Belediye Konservatuvarı İcra Heyeti’nde çalıştı. Kurucuları arasında olduğu Devlet Korosu’nda 1976-1983 arasında tanbur çaldı ve sanat kurulu üyeliği yaptı. 1972-73 ve 1980-81 akademik yıllarında Washington Üniversitesi Etnomüzikoloji Bölümü’nde Türk Müziği teorisi ve tanbur dersleri verdi. Ayrıca Colombia, Toronto, Güney Kore, Hong Kong, Durham gibi üniversitelerde düzenlenen kongrelerde Türk Musikisi’ni tanıtan etkinliklerde bulundu. Almanya, İtalya, Fransa, İngiltere, Belçika, Hollanda, İsviçre, Finlandiya gibi birçok Avrupa ülkesinde; New York, Harvard, Chicago, Stanford ve Washington gibi büyük üniversiteler başta olmak üzere birçok eğitim kurumunda kongrelere katıldı ve konserler verdi. Tanburî Cemil Bey’in ve Mesud Cemil’in üslûpları, sanatları ve taksimleri üzerine yaptığı araştırmalar ve sürdürdüğü çalışmalar sonucu kendine özgü bir tanbur üslûbu geliştirdi. Klasik Türk Musikisi’nin makam sistemini ifadedeki otoritesi ve taksim formu üzerine üstün başarısıyla öne çıkan Yaşar, son dönemin önde gelen tanbur icracılarından biri olarak kabul edildi. Özellikle Niyazi Sayın’la yaptığı ikili icralarla dönemlerindeki ve sonraki müzik kuşaklarını etkiledi. Yurtiçinde ve yurtdışında birçok plak, kaset ve CD’si yayınlandı. Kurucusu ve genel sanat yönetmeni olduğu İstanbul Devlet Türk Müziği Topluluğu’ndan 1996’da emekli oldu. Müzik çalışmalarını özel konserlerle ve Türk Musiki sanatını yurtdışında tanıtmak ve temsil etmek amacıyla kurduğu Necdet Yaşar Ensemble adlı topluluğu sürdürdü. Müzik profesörlüğü ve devlet sanatçılığı unvanlarıyla taltif edilmiş olan Yaşar, hâlen Yıldız Üniversitesi’nde misafir profesör olarak Türk Musikisi dersleri vermektedir.

 


 

NECMETTİN YILDIRIM

(9 mart 1960)

 Darende’nin Günpınar köyünde doğdu. İlk ve orta tahsilini doğduğu yerde tamamladıktan sonra Adana Yapı-Sanat Enstitüsü İnşaat ve Sıhhi Tesisat Bölümü’nden mezun oldu. Müzik öğrenimine 1977’de İTÜ TMD Konservatuvarı Ses Eğitimi Bölümü’nde başladı. 1979’da kısa bir süre İstanbul Devlet Operası’nda korist olarak görev yaptı. Aynı yıl, sınavlarını kazanarak girdiği Devlet Korosu’ndan 1986’da TRT İstanbul Radyosu’na naklen geçti. Çok sayıda Türk Musikisi sesli yayınında solist ve korist olarak görev aldı. Evli ve bir çocuk babası olan Necmettin Yıldırım, hâlen TRT İstanbul Radyosu’nda ses sanatçılığını sürdürmektedir.

 


 

NESRİN KÖRÜKÇÜOĞLU

(23 Haziran 1953)

 Balıkesir’de doğdu. Küçük yaştan itibaren müzik ve resim sanatına ilgi duydu. İlk ciddi müzik eğitimini 1971’de girdiği İleri Türk Müziği Konservatuvarı Derneği’nde Teoman Önadlı ve Çetin Körükçü’den aldı. Sâdettin Öktenay ile kanun çalıştı. 1976’da katıldığı İstanbul Devlet Korosu kadrosunda 1986’ya kadar çalıştı. 1986’da yetişmiş sanatçı sınavını kazanarak Devlet Korosu’ndan naklen geçtiği TRT İstanbul Radyosu’ndan 1999’da kendi isteğiyle emekliye ayrıldı. Üç yıl boyunca Flash TV’de Çetin Körükçüoğlu ile birlikte Bir Şarkıdır Yaşamak adlı müzik programını hazırlayıp sundu. Kadıköy Halk Eğitimi Merkezi Türk Müziği Topluluğu ve Antalya Düş Bahçesi Sanat Merkezi Korosu gibi amatör grupları yönetti. 33’lük plaklar ve Çetin Körükçü ile birlikte, içinde kendi beste çalışmalarını da örneklediği 3 CD yaptı. Amatör olarak sürdürdüğü resim ve desen çalışmalarını, 1996’da Destek Reasürans Galerisi’nde açtığı kişisel sergide ve katıldığı pek çok karma sergide değerlendirdi. 1976’da, hocası ve meslekdaşı Çetin Körükçü ile evlendi.

 


 

NİHAT DOĞU

(1930)

 Kuşadası’nda doğdu. İlkokulu İzmit’te, ortaokulu Adapazarı’nda ve liseyi İstanbul’da tamamladı. İÜ Hukuk Fakültesi’nden mezun oldu. İstanbul ve İzmir’de serbest avukat olarak çalıştı. İlkokul ve ortaokul yıllarında ağız armonikası, mandolin ve bağlama çaldı. Lise yıllarında başladığı klasik kemençeyi, Aleko Bacanos ve Kemal Niyazi Seyhun’dan üç yıl boyunca aldığı derslerle geliştirdi. Üsküdar Musiki Cemiyeti, İleri Türk Musikisi Konservatuvarı, Avni Atun Fasıl Heyeti ve Yekta Akıncı Topluluğu gibi gruplarla birlikte 1951’den itibaren İstanbul Radyosu’nda kemençe çaldı. 1960’ta açılan sınavı kazanarak İstanbul ve İzmir radyolarında kadrolu sanatçılık yaptı. İstanbul Devlet Korosu, Konya Mevlânâ Topluluğu, Klasik Türk Sazları Beşlisi ve Ahmet Özhan Türk Tasavvuf Musikisi Topluluğu gibi gruplarla birçok Avrupa ülkesiyle Irak, Mısır, Cezayir ve Tunus gibi Ortadoğu ve Afrika ülkelerinde; Japonya’da ve beş defa da Amerika’da konserler verdi. Yurtiçinde de birçok konsere iştirak etti. Doğu, hâlen İzmir Torbalı’da yaşamaktadır.
 

 


 NİYAZİ SAYIN
(1927)
 Üsküdar’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Paşakapısı’nda, liseyi Haydarpaşa ve Beyoğlu’nda tamamladı. İstanbul Belediye Konservatuvarı’na devam etti. Öğrenimi sıralarında çeşitli spor dallarıyla uğraştı. Lise çağında, seçmelerini en ön sırada kazandığı Fenerbahçe genç takımında bir süre futbol oynadı. Babası tarafından müziğe yönlendirildi. Okul döneminde ağız armonikası ve armonika çaldı. Cami musikisini öğrenmek için, genç yaşlarından itibaren önemli bir çaba harcadı. Çocukluğundan itibaren taşplaklardan dinlediği Tanburî Cemil Bey’in etkisinde kaldı. 1947 yılında tanıştığı Mustafa Düzgünman’ın evinde düzenlediği özel dinî musiki meşkleriyle, musikiye ilk ciddi adımı attı. Düzgünman’dan ayrıca klasik sanatlardan ebru ve ciltciliğin yanı sıra fotografçılık ve tesbih koleksiyonculuğunu da öğrendi. Edirnekapılı Galip Usta’dan tespih yapmasını öğrendi. İlk neyini, 4 Mart 1948’de, Üsküdar Musiki Cemiyeti’nin neyzenlerinden Emin Bey’in aracılığıyla, Beyazıt Çadırcılar’daki Osman Dede’den edindi. İlk ney derslerini Neyzen Gavsî Baykara’dan aldı. Aynı sıralarda Hezârfen Hattat Necmeddin Okyay tarafından tanıştırıldığı Neyzen Halil Dikmen’den, 21 Ocak 1949’dan itibaren on beş yıl boyunca her Perşembe günü ney ve resim dersleri aldı. 1950’li yıllarda, Üsküdar Musiki Cemiyeti’nin yanısıra Neyzen Süleyman Erguner ile İstanbul Radyosu’nda saz eserleri icra etti. Bu programlar sırasında yaptığı soloların bir neticesi olarak, İstanbul Radyosu’nun yöneticisi olan Dr. Nevzad Atlığ’ın isteğiyle İstanbul Radyosu’nda görev aldı. Devrin üstad sanatçılarının bulunduğu radyo muhitinden feyz aldı. 1956-1969 arasında  Münir Nureddin Selçuk’un arzusuyla Konservatuvar İcra Heyeti’nde görev aldı. 1976’da yeni kurulan İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı’nda önce öğretim görevlisi, sonra Nefesli Sazlar Anabilim Dalı başkanı oldu. 1980’de ABD’de Seattle Üniversitesi’nde bir dönem, Necdet Yaşar ile birlikte Türk Musikisi öğretti ve konserler verdi; iki defa ebru sergisi açtı. İngiltere, Almanya, Fransa gibi pek çok ülkelerde konserler verdi. Ebrudan fotoğrafa, tespihçilikten sedef kakmacılığına, elektronikten tornacılığa, balıkçılıktan gülcülüğe, ağaç işlerinden kuşçuluğa kadar, birçok sanat ve zenaat üzerinde uzmanlaştı. Yetişmesinde pay sahibi olan hocaları; Mustafa Düzgünman, Şeyh Hayrullah Efendi, Muzıkalı Muhiddin Efendi, Zekâi Dede’nin Talebesi Kadırgalı Hüseyin Fahreddin Efendi, Hâfız Ali Efendi, Kadıköylü Vâhit Bey, Emin Ongan, Şefik Gürmeriç ve bilhassa Halil Dikmen ile Mesud Cemil’di. Bütün sanat hayatı boyunca, hocası Halil Dikmen’in ve Tanburi Cemil Bey’in sanat anlayışlarını birleştirme hedefini gözetti. Ney icrasına getirdiği yeni kalıplarla ve pozisyonlarla bir dönüm noktası teşkil etti. Musiki dünyamızda, ‘Geleneği kendi içinde yenilediği’ şeklinde bir ortak kanaat oluşturdu. Varlığı, musiki tarihimizde ney icrasında bir ‘milât’ olarak değerlendirildi.


 

ÖZGEN GÜRBÜZ

(15 Nisan 1951)

 Merzifon’da doğdu. ODTÜ İnşaat Mühendisliği’nden ve İTÜ TMD Konservatuvarı’ndan mezun oldu. Üniversite öğrenciliği sırasında Erol Sayan yönetimindeki ODTÜ Türk Müziği Korosu’nda çalıştı. 1976’da İstanbul Belediye Konservatuvarı İcra Heyeti’nde; 1977-1978’de İstanbul Devlet Korosu’nda; 1979-1984’te Ankara Radyosu’nda tanbur çaldı. 1984’ten itibaren Suudi Arabistan’da mühendislik yaptı. Müzik hayatı boyunca İ. Baha Sürelsan, E. Berker, Nevzad Atlığ, Necdet Yaşar, Kenan Yomralı, C. Tanrıkorur, Cafer Açın, Y. Palkalınlar, Akagündüz Kutbay gibi sanatçıların desteklerini gördü. Tanburî Cemil, A. Yavaşça ve B. Sıtkı Sezgin’in icralarını rehber edindi. İTÜ TMD Konsevatuvarı’nın düzenlediği I. ve III. Türk Musikisi sempozyumlarına; Kültür Bakanlığı’nın düzenlediği I. Türk Müziği Kongresi’ne bildiriler sundu. Türk Musikisi nazariyatı üzerine bazı araştırma çalışmaları yaptı. Yurtiçinde ve yurtdışında müzik konferansları verdi. Birçok amatör koroda şeflik yaptı ve bazı üniversitelerde Türk Müziği nazariyatı dersleri verdi. TRT bünyesinde Müzik Dairesi başkanlığı; Türk Sanat Müziği müdürlüğü; TSM Çocuk ve Gençlik korolarında şeflik ve eğiticilik; TSM ve pop müzik denetleme kurulları üyeliği görevlerinde bulundu. İngilizce bilen Özgen Gürbüz’ün birçok yarışmada derece alan bestelerinden 20’ye yakını TRT repertuvarına alındı. 1984 yılında evlendiği Hilâl Gürbüz’den, Merve (d.1986) ve Yiğit (d.1989) isimli iki çocuk babasıdır.

 


 

REŞAT UCA

(14 Mart 1933)

 Kadıköy’de doğdu. İnşaat yüksek mühendisi Hayrettin Uca ve Fatma Uca’nın oğludur. Erenköy 30. ilkokul, Kadıköy 2. Ortaokul ve Haydarpaşa Lisesi’ndeki öğreniminden sonra Almanya’nın Dusseldorf İktisat Fakültesi’nden mezun oldu. Profesyonel müzik hayatına başlamadan önce Almanya’da özel sektörde üstdüzey yöneticilik ve genel müdürlük yaptı. İşletme ekonomisi alanında uzmanlaştı. İlk müzik zevkini tanbur çalan babasında aldı ve 1950’den itibaren müzikle fiilen ilgilenmeye başladı. Kemal Niyazi Seyhun ile Emin Ongan’ın öğrencisi oldu. 1951–1956 arasında Emin Ongan’ın yönetimindeki Üsküdar Musiki Cemiyeti’nde kemençe çaldı. Sanat hayatı boyunca Tanburî Cemil Bey, Rûşen Ferit Kam, Niyazi Sayın ve İzzettin Ökte gibi sanatçıların etkisinde kalarak icarsını geliştirdi. Devlet Korosu kadrosuna, Almanya’dan emekli olup Türkiye’ye kesin dönüş yaptıktan sonra 1 Mayıs 1983’te katıldı ve 14 Mart 1998’de yaş haddinden emekli oldu. Tecrübeli bir denizci olan Uca, saz imâlâtı konusunda ve çeşitli el sanatları konusunda uzmandır. Müzik çalışmalarına, hâlen yaşadığı Marmaris’te devam etmektedir.

 


 

SADREDDİN ÖZÇİMİ

(25 Ocak 1955)

 Konya’da doğdu. İTÜ TMD Konservatuvarı’ndan, Akagündüz Kutbay ve Niyazi Sayın’ın öğrencisi olarak 1979’da mezun oldu. 1977-1979 arasında İstanbul Devlet Korosu’nda ney üfledi. 1980’de döndüğü Konya’da Belediye Türk Müziği Korosu’nun ve Belediye Konservatuvarı’nın kuruluş çalışmalarını yürüttü. 1984’te Selçuk Üniversitesi’nde müzik okutmanlığı yaptı. C. Tanrıkorur ile birlikte SÜ Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü’nün kuruluşunda yer aldı. 1986’da MÜ İlâhiyat Fakültesi Dini Musiki Kürsüsü’nde, Hızır Bin Abdullah’ın Kitabü’l–edvar’ı üzerine master çalışması yaptı. Uzakdoğu’dan Amerika’ya, Kuzey Avrupa’dan Afrika’ya kadar sayılamayacak kadar çok ülkede konserler verdi. İstanbul Devlet Türk Müziği Topluluğu’nda kurucu üye oldu. Konya Türk Tasavvuf Musikisi Topluluğu’nda çalıştı. Necdet Yaşar Ensemble ve İstanbul Fasıl Topluluğu gibi çeşitli gruplarla da yurtiçinde ve yurtdışında konserler verdi. Konya’da tertip edilen Mevlânâ ihtifallerinde neyzen ve neyzenbaşı olarak yer aldı. Solist veya topluluk üyesi olarak çok sayıda plak, kaset ve CD çalışması yurtiçinde ve yurtdışında yayınlandı. Sufi Rhytms (Sultan-ı Aşk) ve Breath Taste (Neyistan) adlı albümleriyle Türkiye Yazarlar Birliği tarafından “2001 Yılı Türk Musikisi Sanatçısı” ödülünü kazandı. Tesbih ve ebru sanatlarıyla ilgili çalışmalarını yurtiçinde ve yurtdışında çeşitli sergilerde değerlendirdi. Evli ve Hakkı, Fatih ve Yasin adlarını taşıyan üç evlât sahibi olan Özçimi, müzik çalışmalarını halen Murat Tokaç yönetimindeki İstanbul Enstrüman Müzesi Türk Müziği Topluluğu’nda sürdürmektedir.

 


 

SAMİ GÖĞÜŞ

(Hiç unutmayacağız, aziz hâtırası önünde saygıyla eğiliyoruz.)

(29 Kasım 1932 - )

 Gaziantep’te dünyaya geldi. Gaziantep Lisesi’nde tamamladığı orta ve lise öğreniminin ardından 1961’de İÜ Eczacılık Fakültesi’nden mezun oldu. 1965-1975 arasında Kadıköy’de kendi adıyla eczane işletti. Türkiye Eczacılar Birliği Merkez Heyeti’nde üyelik ve başkan vekilliği yaptı. Müziğe, Gaziantep’te Dr. Cemil Özbal’ın musiki dersleriyle başladı. Yükseköğrenimi sırasında Üniversite Korosu’na devam etti. 1955-1963 arasında İstanbul Belediye Konservatuvarı’nda Folklor Derleme ve Tatbikat Kurulu üyeliği yaptı. 1958-1978 arasında İstanbul Radyosu’nda solist olarak görev aldı. 1968-1972 arasında Ar-İş Müzisyenler Sendikası başkanlığında bulundu. 1976’da Sadettin Heper başkanlığındaki bir grupla Londra İslam Festivali’ne solist olarak katıldı. 1976’da İstanbul Devlet Korosu’nun kuruluş kadrosunda aldığı görevi, emekli olduğu 1981’e kadar sürdürdü. Santurî Ziya Bey’in torunu Yaprak Göğüş’le evli ve Mehmet Emin (d.1963) ve Aydın Zahit (d. 1966) isimli iki çocuk babası olan Sami Göğüş, 24 Haziran 2005’te İstanbul’da vefat etti.

 


 

SERAP MUTLU AKBULUT

 Ankara’da doğdu. Fatih Kız Lisesi’nin ardından İÜ Edebiyat Fakültesi Pedagoji Bölümü’ne iki yıl devam etti. Müziğe küçük yaşlarında başladı. Özellikle ağabeyi kanun sanatçısı ve bestekâr Dr. Ümit Mutlu’dan ilgi ve destek gördü. İstanbul Belediye Konservatuvarı Türk Müziği Bölümü’ndeki altı yıllık eğitimden 1965’te mezun oldu. Konservatuvar öğreniminde N. Atlığ, M. Nâfiz Irmak, Melâhat Pars, Şefik Gürmeriç, Dürdâne Atlan, H. Bedîi Yönetken, Süheylâ Altmışdört, Muazzam Sepetçioğlu ve Naime Batanay gibi hocaların öğrencisi oldu. 1962’de “Amatör Sanatçılar” programıyla ilk defa okuduğu İstanbul Radyosu’na, 1965’te ‘Yetişmiş Sanatçı’ statüsüyle atandı. 1967’den itibaren başladığı plak çalışmalarında sekiz uzunçalar ve otuzdan fazla 45’lik plak doldurdu. 1976’da kurulan Devlet Korosu kadrosuna dahil oldu. Koronun yurt içinde ve dışında verdiği konserlerde solist ve korist olarak uzun yıllar görev aldı. Tunus, Cezayir, Mısır, Almanya, Hollanda ve KKTC gibi ülkelerde konserler verdi. TRT İstanbul Radyosu Türk Müziği Gençlik Korosu ile Zeynep Kâmil Hastanesi Korosu’nu yönetti. 2005-2006 döneminde İTÜ TMD Konservatuvarı’nda repertuvar dersleri verdi. Hâlen TRT İstanbul Radyosu’ndaki görevine devam eden ve çalışmalarını TV programları ve salon konserleri çerçevesinde sürdürmekte olan Akbulut, Dr. Özgen Akbulut ile evlidir.

 


 

YILMAZ ÖZER

(1933)

 Beylerbeyi’nde doğdu. Küçük yaşlarında aile çevresinde yapılan Batı Müziği dinletileri ile müzikle tanıştı. Hocası Zühtü Bey’in verdiği kemanla 1947’den itibaren müzik çalışmalarına başladı. Halası Rana Aksan’dan aldığı derslerle bir süre Batı Müziğiyle uğraştı. Sadi Işılay tavrını benimsedi. Beylerbeyi Halkevi’ne devam ederek santuri Dâniş Özden’den istifade etti ve Haldun Ersin, Sadun Ersin, Ali ve Selâhattin Erköse, Kemani Ferruh Bey, Hasan Fehmi Mutel, Hâfız Fahri Bey gibi müzisyenlerle çalıştı. 1950’de Refik Fersan ile tanışarak adım attığı Belediye Konservatuvarı’nda Orhan Borar ve Erdoğan Saydan’dan destek, ders ve yardım gördü; ayrıca M. N. Selçuk, Şefik Gürmeniç, Veli Kanık, Nâime Batanay gibi hocalardan ders aldı. Bir süre Üsküdar Musiki Cemiyeti’ne devam etti ve C. Çağla, H. Derman, N. Tokyay, E. Ongan ile İzzettin ve Burhanettin Ökte’den tavır öğrenip eserler geçti. Musiki Kültür Derneği’nde müzisyen ve yönetici olarak görev yaptı. Bir dönem Batı Müziği klarneti dersleri aldı. Bir süre müzik çalışmalarına ara vererek inşaat sektöründe çalıştı. 1961’den itibaren tekrar müziğe dönerek vefatlarına kadar M. N. Selçuk ve Sadi Işılay’la müzik yaptı. 1964-1975 arasında Konservatuvar İcra Heyeti’nde keman çaldı. 1973’te M. N. Selçuk’un Paris’te yaptığı“Atatürk’ün Sevdiği Şarkılar” LP’sinde yeraldı. 1966’dan itibaren İstanbul Radyosunda, 1977’den 1998’e kadar da Devlet Korosu’nda keman çaldı. 1978-1996 İTÜ TMD Konservatuvarı’nda keman öğretti. TRT ve Devlet Korosu ile Almanya, İngiltere, Hollanda, Tunus, Cezayir, Mısır, İtalya, Strasbourg, İsviçre, Kıbrıs gibi pek çok turneye katıldı. 1971 yılında Sena (Hakimoğlu) Özer ile evlendi. Şehnaz isimli bir kız evlat babasıdır.

 


 

YURDAGÜL EROĞLU

(15 Nisan 1936 - 15 Ocak 2012 ((Hiç unutmayacağız, aziz hâtırası önünde saygıyla eğiliyoruz.)

 Subay olan babasının görevde bulunduğu Kars’ta doğdu. Müzik eğitimini, 1958’de mezun olduğu İstanbul Belediye Konservatuvarı’nda aldı. Konservatuvar eğitimi süresince Şeif Gürmeriç, Şive Ölmez, Halil Bedii Yönetken, Muazzam Sepetçioğlu ve Münir Nurettin Selçuk’un öğrencisi oldu. Uzun yıllar boyunca Münir Nurettin Selçuk’un özel konserlerinde ve şeflik yaptığı Konservatuvar İcra Heyeti konserlerinde korist ve solist olarak görev aldı. 1959’da İstanbul Radyosu sınavlarını kazanıp 22 yıl; yine aynı yıl girdiği Konservatuvar İcra Heyeti’nde 17 yıl ses sanatçılığı yaptı. 45’lik ve 33’lük plaklar doldurdu. 1976’dan itibaren, ilk kadrosunda bulunduğu İstanbul Devlet Korosu’nda 17 yıl görev yaptıktan sonra 18 Ekim 1993’te emekliye ayrıldı. Türk Musikisi kültürüne profesyonel olarak 38 yılını veren Yurdagül Eroğlu, hâlen Marmaris’te yaşamakta ve müzik çalışmalarına amatör koro yöneterek devam etmektedir. Merhum hayat arkadaşı Fikret Umurhan’dan Tevfik adlı bir evlât sahibidir

 

 
gufteler.png

muzikari.png

Duyuru

2subat2014k.jpg         

           Afiş Arşivi

 

Kimler Sitede

Şuanda 2 misafir bağlı

Sayaç

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterBugün775
mod_vvisit_counterDün1114
mod_vvisit_counterBu Hafta2965
mod_vvisit_counterBu Ay18914
mod_vvisit_counterToplam759797
BYC Media Bilişim Hizmetleri